Zaloguj
Reklama

Dieta w czasie karmienia piersią

Dieta w czasie karmienia piersią
Fot. medforum
(0)

O odżywianiu w czasie ciąży powiedziano już wiele. Wiele kobiet zadaje sobie pytanie, czy w okresie karmienia piersią powinny zmienić nawyki żywieniowe. Podstawą jest zachowanie zróżnicowanej diety oraz pamiętanie o kilku prostych zasadach.

Równowaga to podstawa

Warto w okresie karmienia zachować te same zasady odżywiania, które zalecane są w trakcie ciąży. Podstawą jest zrównoważona dieta, bogata w białko, witaminy oraz kwasy tłuszczowe. Jeżeli nie dostarczymy organizmowi odpowiednich składników odżywczych, może on w trakcie produkcji pokarmu korzystać z naszych rezerw, np. w przypadku braku odpowiedniej ilości wapnia, ucierpieć mogą kości, z których będzie ono pobierane. Kobieta karmiąca piersią powinna spożywać nieco większe ilości pokarmu (ok. 500 dodatkowych kcal na dzień), które są potrzebne w procesie laktacji. Pamiętając o tej zasadzie, nadmiar tkanki tłuszczowej, powstałej w trakcie ciąży powinien samoistnie się zredukować. Niewiele osób pamięta, że jego powstanie ma na celu zapewnienie rezerwy właśnie na okres produkcji mleka. Również z tego powodu niezalecane są w tym czasie wszelkie diety odchudzające, które mają na celu przywrócenie figury sprzed ciąży.


fot. pantherstock

Jakich produktów unikać?

Przede wszystkim nie należy spożywać alkoholu, który wraz z mlekiem matki może przedostać się do organizmu dziecka. Należy również ograniczyć duże ilości kawy i herbaty, które mogą niepotrzebnie pobudzać maluszka. Bardzo istotne jest także zwracanie uwagi na skład przyjmowanych leków. Przed ich zastosowaniem należy uważnie przeczytać załączoną ulotkę, w której określone są warunki spożywania przez kobiety karmiące. Najlepszym rozwiązaniem jest konsultacja z lekarzem. Leczenie na własną rękę może przynieść negatywne skutki. Warto także unikać potraw ciężkostrawnych lub wzdymających, takich jak kapusta czy groch.

(0)
Reklama
Komentarze