Serwisy Medforum
Reklama

Forum: Ginekologia - specjalista radzi, dla pacjenta

(3)

Ginekologia - specjalista radzi, dla pacjenta

Temat: Kiedy zrobić cytologię? (16)

Zaloguj się , aby skorzystać z poniższych opcji:


odpowiedz nowy wątek
ulubione
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    Chciałam spytać, okres dostałam 8 listopada w srode, dzis sa juz resztki al ejeszcze troche jest, czy jesli pojde w srode do lekarza czyli rowno tydzien od pierwszego dnia okresu to czy bedzie mozliwe wykonanie cytologii i czy wynik bedzie prawdziwy, czy to nie jest za wczesniej, słyszałam ze trzeba odczekac troche poniewaz w srodku sa jeszcze zanieczyszczenia rozne, prosze o porade . I czy majac 22 lata to odpowiedni czas czy nie zawczesnie

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Komentatorka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    Na cytologię nigdy nie jest za wcześnie nawet młode dziewczyny chorują...

    Ostatnia edycja:

    Marta

  • Kiedy zrobić cytologię?
    Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    tak myslałam ze wiek jest odpowiedni ale czy w tydzien od pierwszego dnia krwawienia to nie zawczesnie robic bo słyszałam ze moga byc jeszcze zanieczyszczenia w pochwie i lepiej koło 15 dnia cyklu, chciałabym w ta srode pojsc i nie czekac do kolejnej wiec dlateog pytam

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Początkująca
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    witaj! nie chce sklamac ale jezeli sie nie myle to chyba sie robi miedzy 12 a 18 dniem cyklu...

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Początkująca
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    a tu jeszcze znalazlam na innym forum odpowiedz specjalisty, ktora nie zgadza sie z moja wiedza, ale ja nie jestem specjalistka tak wiec raczej wierz jemu



    Cytologię można wykonać wtedy, gdy nie ma krwawienia, ponieważ w czasie miesiączki na szkiełku są obecne głównie krwinki czerwone a nie o ich ocenę chodzi.

    W określonych dniach cyklu powinno się wykonywać tak zwane badania cytohormonalne, obecnie rzadko stosowane - dla pośredniej oceny profilu hormonalnego i obecności owulacji

    P.S. około 14 dnia cyklu może wystąpić krwawienie owulacyjne, wtedy też lepiej cytologii nie pobiera



    pozdrawiam

    Ostatnia edycja:
  • Reklama
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    wiec jesli zrobie cytologie 8 dnia cyklu ot nie bedzie za wczesnie, cyz jeszcze tydzien poczekac, od ustapienia krwawienia by było jakies 3 dni,

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Początkująca
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    jesli Ci sie nie spieszy to ja bym jednak poczekala. Pamietam, ze moj lekarz zawsze pisal mi na skierowaniu 12-18 dzien cyklu. Nawet jesli ten specjalista, ktorego wyzej cytowalam ma racje (a nie ma powodu mu nie wierzyc) to jesli pojdziesz za tydzien to wtedy bedzie dobrze i wedlug jednego i drugiego



    pozdrawiam

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    magdali dziekuje za odpowiedzi, za tydzien przypada 15 dzien cyklu, wiec sma srodek,ciezko okreslic moj cykl poniewaz sa nieregularne raczej ale plus minus to połowa bedzie, bo jesli pojde w ta srode to bedzie to tydzien od pierwszego dnia krwawienia wiec moze za wczesnie bo jakies resztki okresu jeszcze dzis mam a sroda za dwa dni, lekarz tlyko w srody przyjmuje do ktoreog chce isc wiec wypada za tydzien, nie chce zeby mnie odprawił z kwitkiem ze za wczesnie bo chciałabym załatwic ot na jednej wizycie, wizyte chciałam tez jak najszybciej załatwi ale moze jednak sie wstrzymac jak mowisz, ja tylko cyztałam ze w pierwszej połowei cyklu najlepiej ale w sumie za tydzien to bedzie sam srodek, ciezko mi było ustalic co mam zrobic ale chyba jednak trzeba bedzie zrobic jak mowisz

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    spieszyc mi sie nie spieszy bo nic mi niedoleg,a bedzie to moja pierwsza wizyta wiec chce miec ja za soba i temu rozwazałam ta srode, nie wiem czy lekarz zrobi wogole ta cytologie ale nawstepie poprosze, mam 22 lata i wspolzyje wiec raczej powinnam zrobic ja skoro i tka bede u lekarza,

    Ostatnia edycja:
  • Kiedy zrobić cytologię?
    Forumowiczka
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów

    Jesli zrobie cytologie w 15 dniu cyklu to bedzie to jak najbardziej odpowiedni czas? 8 dnia cyklu czyli 3 dni poz akocnzeniu krwawienia moz ebyc za wczesnie pewnie?

    Ostatnia edycja:
  • Zaloguj się , aby dodać odpowiedź
Zobacz inne dyskusje