użytkowników online: 3716

Ginekologia - forum dla rodziny i pacjenta

Najnowsze na forum
ginekologia
Oceń forum: 
 (3.4)
      Ginekologia - forum dla rodziny i pacjenta
       O grupie Forum  Wiadomości (304) Artykuły (124) Porady (30) Społeczność (2716) Szukaj  
                     

      Forum - Ginekologia - forum dla rodziny i pacjenta

      Luteina a wywołanie miesiączki [59]

      • Najnowszy komentarz w tym wątku
      •  
      • Dodano: 11-03-2012, 10:20
      •  
      •  
      •  
      •  
      Hej moj gin ciaze stwierdzil juz w 7 tyg wiec dziwi mnieto ze Ty od grudnia nie masz mies a gin nie nic niewidzi kup sobie bobotes sa b.dobre a jak nie to zrob badanie krwi 100% prawde powie . Ja teraz z 2 ciaza mam problem a wlasciwie to z zajsciem biore luteuine od 15dc przez 10 dni 3 tabl dziennie i juz nie wiem czy w koncu sie uda przy 1 ciazy bralam duphaston i za pierwszym cykl;em z duphastonem i clo zaszlam a teraz to moj 8 cykl z clo i lutka i nic frownmad

      mag-bron

      • Dodano: 14-10-2004, 10:26
      •  
      •  
      •  
      •  
      Proszę o radę. Ostatnia miesiączka spóźniła mi się aż 2 tygodnie. Nasilenie jej było takie same jak wszystkie poprzednie. Już na trzeci dzień po spodziewanym terminie miesiączki zrobiłam test ciażowy, potem za 4 dni następny, oba były negatywne. Również na drugi dzień po spodziewanym terminie miesiaczki wzięłam luteinę 2 razy po 50 dopochwowo, aby ją wywołać. Dopiero po dwóch tygodniach od spodziewanego terminu pojawił się okres o dość silnym krwawieniu. W przeddzień okresu piersi przestały mnie boleć, ból w dole brzucha lekko ustąpił, a temperatura w pochwie spadła z 37,2 na 36, 6 stopni i tak utrzymuje się do dzisiaj ( dzisiaj 36, 7). Alenadal pobolewają mnie jajniki. Czy luteina moze wywołać miesiaczkę będąc w ciąży? Podwyższa przecież ona progesteron, który właśnie dobrze wpływa na ciążę. I chyba silne krwawienie i to w dodatku nie w terminie nie powinno mieć miejsca przy jej stosowaniu? Po miesiączce nie zrobiłam jeszcze testu......i jestem bardzo zaniepokojona.
      • Dodano: 14-10-2004, 13:32
      •  
      •  
      •  
      •  
      czekam z niecierpliwością.......
      • Dodano: 14-10-2004, 14:36
      •  
      •  
      •  
      •  
      ....
      • Dodano: 14-10-2004, 14:58
      •  
      •  
      •  
      •  
      Przede wszystkim nie powinnas barac tego typu leków bez konsultacji z lekarza, a z treści postu wnioskuję, że tak właśnie zrobiłaś (Jak nie mam racji to mnie popraw).Miesiączki nie muszą przychodzic jak w zegarku. Przy braku miesiaczki i negatywnym teście ciążowym czeka się przynajmniej tydzień (lepiej nawet 10-14 dni) przed podjęciem takich farmakologicznych interwencji. W ciąży prawdopodobnie nie jesteś (negatywne testy, miesiaczka), chociaż na 100 % gwarancji nie ma. W prawidłowej ciąży odstawieniem takiej dawki luteiny nie wywołuje miesiączki. Możliwe jest, że miesiączka pojawiłaby sie samoistnie kilka dni po terminie, alewłaśnie z powodu przyjmowania luteiny cykl się wydłużył. Ból jajnika może sie wiązać z wieloma dolegliwościami od zupełnie niegroźnych (np czynnościowa torbiel, która najczęściej sama się wchłania) do bardzo groźnych (np ciąża ektopowa- bardzo rzadko).

      Jeśli jesteś zaniepokojona to oznaczenie gonadotropiny kosmówkowej we krwi wyjaśni Ci sytuację całkowicie. pozdrawiam. Ilona

      Ilona Królak

      • Dodano: 14-10-2004, 15:28
      •  
      •  
      •  
      •  
      Progesteron podawany w ciazy nie wywola miesiaczki, nawet jesli, bedzie zastosowany w innym celu (wywolanie miesiaczki czy regulacja cyklu). Z tego co opisałaś wydaje się ze nie jestes w ciazy, lecz pewności nabierzesz po badaniu ginekologicznym.
      • Dodano: 04-06-2006, 08:52
      •  
      •  
      •  
      •  
      Pani Ilono .
      • Dodano: 04-06-2006, 08:58
      •  
      •  
      •  
      •  
      Pani Ilono. Proszę mi powiedzieć, czy luteina wywoła miesiączkę w keżdym przypadku oprócz ciąży? Bo u mnie nagle nie wystąpiła miesiączka, co nigdy mi się nie zdarzało. W ciąży nie jestem na pewno. Kończę brać luteinę ( 5 dni podjęzykowo ) i jak dotąd nic się nie dzieje oprócz napięcia piersi. Jak długo po zakończeniu brania luteiny powinnam się nie niepokoić, że ciągle nie mam okresu?
      • Dodano: 04-06-2006, 17:22
      •  
      •  
      •  
      •  
      ja miałam dostać @ w ciągu 7 dni po odstawieniu luteiny, a dostałam@ dopiero po 14 dniach (brałam tylko 3 dni) pozdrawiam

      • Dodano: 04-06-2006, 17:28
      •  
      •  
      •  
      •  
      ja brałam luteine 5 dni i miałam dostac @ w ciągu 5 dni a dostałam dopiero po12 dniach. A jeżeli jesteś w ciąży to nie masz się o co bać bo lutrina nie wywoła miesiączki na 100 % tak mi powiedziała moja ginekolog,pozdrawiam myśle że pomogłam icon_smile.gif
      • Dodano: 06-06-2006, 06:37
      •  
      •  
      •  
      •  
      Dzięki . Ja jednak się niepokoję, bo mija kolejny dzień a okresu nie ma. Idę jeszcze zrobić badania hormonalne. Jaka może jeszcze być przyczyna nagłego zatrzymania okresu?.Boję się że to rak!!!

      Podobne dyskusje

      Ankieta

        

      Które kobiety objete są programem profilaktyki raka szyjki macicy?

      Konkurs na forum
      Konkurs tematyczny