Zaloguj
Reklama

Ćwiczenia fizyczne eliminujące dolegliwości układu moczowego

Autor/autorzy opracowania:


Ćwiczenia fizyczne eliminujące dolegliwości układu moczowego
Fot. Pantherstock
(0)

U kobiet w okresie menopauzy dochodzi do wielu zaburzeń ze strony różnych układów.

Najbardziej uciążliwe w tym okresie są:

  • uderzenia gorąca; 
  • zawroty głowy;
  • obniżenie nastroju; 
  • zaburzenia dolnych dróg moczowych;
  • zaburzenia układu pokarmowego (m.in. zaparcia).

Nietrzymanie moczu to jeden z poważniejszych problemów zdrowotnych kobiet. Przy tych zaburzeniach ćwiczenia mogą poprawić funkcjonowanie dróg moczowych.

Najistotniejsze jest wykonywanie ćwiczeń dna miednicy. Zestaw takich ćwiczeń ma za zadanie wzmonić mięśnie szkieletowe i mięśnie dna miednicy. Uważa się, że ćwicząc te mięśnie zachowujemy młodość narządu w dolnej części brzucha.

Poszczególne ćwiczenia wymagają przyjęcia odpowiedniej pozycji i uruchomienia zewnętrznych grup mięśniowych (uda, pośladki, brzuch) umożliwiające nieświadome napięcie mięśni dna miednicy.

Najprostszym ćwiczeniem jest kilkukrotne zaciskanie i przytrzymywanie napięcia mięśnia do 10 sek. (jak przy powstrzymaniu strumienia moczu). Można wykonywać to w pozycji leżącej, siedzącej czy stojącej. Ważna jest również ogólna aktywność fizyczna kobiety.

(0)
Reklama
Komentarze