Zaloguj
Reklama

Menopauza a przybieranie na wadze

Autor/autorzy opracowania:


Menopauza a przybieranie na wadze
Fot. ojoimages
(3)

Często słyszymy, że nasze koleżanki, czy bliskie kobiety z rodziny, przybrały na wadze w okresie menopauzy. W jaki sposób wyjaśnić tycie w tym okresie życia i jak się z nadwagą uporać? A może nie wszystkie panie borykają się z tym problemem?

Z pewnością ogromna część kobiet chce zachować szczupłą sylwetkę bez względu na okres życia w jakim się znajduje. W dzisiejszych czasach panie są wręcz bombardowane informacjami na temat szczupłej sylwetki, diet, czy zabiegów kosmetycznych. Kolorowe pisma szerzą wizerunek zgrabnej, aktywnej pani po czterdziestce. Tylko jak to wszystko osiągnąć?

Naukowcy podają, że po okresie przekwitania 29% kobiet przybiera na wadze do pięciu kilogramów, kolejne 20% tyje więcej niż pięć kilogramów. Co gorsza wśród sześćdziesięcioletnich pań na nadwagę cierpi już aż 60%.

Ważne jest zatem aby wiedzieć jaka waga jest dla nas prawidłowa. Dziś w wielu poradnikach czy na stronach internetowych możemy obliczy swój indeks masy ciała (BMI) i sprawdzić czy mieści się on w normie. Obliczenie BMI jest bardzo proste! Wystarczy podzielić swoją wagę (mierzoną w kilogramach) przez  wzrost do kwadratu (mierzony w metrach). Pozwoli nam to ustalić czy mamy nadwagę, czy może tylko przybrałyśmy kilka kilogramów względem naszej stałej wagi. Ważne jest aby zachować zdrowy rozsądek, gdyż nadwaga a nasza wizja idealnej sylwetki to nie to samo. Wiele kobiet, których BMI jest w normie, uważa że powinno schudnąć. Bądźmy więc rozsądne i starajmy się ustalać realne cele do wykonania, nie tylko w kwestii diety.

Dlaczego kobiety tyją w menopauzie? Dzieję się tak, gdyż w tym okresie spowolnieniu ulegają procesy przemiany materii. W związku z tym zapotrzebowanie na kalorie jest coraz mniejsze. Kobiety w menopauzie tyją, kiedy nie przestawiają swojej diety na nowe tory i nie dostosowując jej do stale zmniejszającego się zapotrzebowania na kalorie. Dawne nawyki żywieniowe z okresu, kiedy aktywność fizyczna była większa, w tej nowej sytuacji mogą powodować tycie.

W okresie połowy życia, aby zachować zdrowie i sylwetkę, kalorie należy dzieli w następujący sposób: 25% tłuszczu, 25% białka, 50% węglowodanów. Oczywiście nie powinno obyć się bez ruchu, dzięki któremu tracimy zbędne kilogramy.

Już niebawem na łamach naszego poradnika, kolejne rozważania i porady na temat utrzymania jak najlepszej sylwetki w okresie menopauzy.

(3)
Reklama
Komentarze