Zaloguj
Reklama

Obawy przed tyciem podczas stosowania środków antykoncepcyjnych.

Autor/autorzy opracowania:

Recenzenci:

  • Prof. dr hab. n. med. Anita Olejek (Konsultant Wojewódzki z Zakresu Położnictwa i Ginekologii - woj. śląskie). Dr n. med. Piotr Bodzek.

Źródło tekstu:

  • eOb.Gyn.News; 2004;16: 17.

Adres www źródła:


Obawy przed tyciem podczas stosowania środków antykoncepcyjnych.
Fot. ojoimages
(5)

Przebadano 450 młodych kobiety pod kątem wpływu przyjmowanych leków antykoncepcyjnych na utrzymanie właściwej masy ciała.

Przebadano 450 młodych kobiety pod kątem wpływu przyjmowanych leków antykoncepcyjnych na utrzymanie właściwej masy ciała. Pacjentki podzielono na kilka grup, zależnie od tego, jaki rodzaj leków przyjmowały oraz czy przed rozpoczęciem terapii miały prawidłową wagę. Obserwacja trwała 18 miesięcy.

U kobiety z prawidłową wagą na początku badania, nie stwierdzono przyrostu masy ciała, niezależnie od rodzaju przyjmowanych przez nie leków.

Jednak pacjentki otyłe, przyjmujące zastrzyki z octanem medroksyprogesteronu w formie depot, w przeciągu 18 miesięcznej obserwacji przybierały na wadze. Wzrost ten był większy niż u pozostałych otyłych pacjentek, przyjmujących doustne środki antykoncepcyjne oraz większy niż u otyłych kobiet z grupy kontrolnej, które nie były poddawane terapii hormonalnej.

(5)
Reklama
Komentarze