Zaloguj
Reklama

Oczekujesz dziecka? Razem z DHA zrób trzy kroki do jego zdrowia.

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Oczekujesz dziecka? Razem z DHA zrób trzy kroki do jego zdrowia.
Fot. ojoimages
(5)

Ciąża to czas w którym powinnaś myśleć za dwoje. To w jaki sposób się odżywiasz może wpłynąć na prawidłowy rozwój Twojego dziecka przed i po urodzeniu.

Kwasy tłuszczowe omega-3 w tym DHA zaliczane są do niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Nasz organizm nie może ich wytwarzać, dlatego powinniśmy spożywać je wraz z pokarmem lub suplementować. DHA to najbardziej deficytowy w diecie kwas Omega-3 niezwykle istotny w czasie ciąży. Jest transportowany przez łożysko do płodu, w przeciwieństwie do jego prekursorów, czyli kwasów ALA i EPA. Dodatkowa suplementacja DHA u kobiety ciężarnej zwiększa stężenie tego składnika we krwi pępowinowej, takiego efektu nie ma w przypadku dodatkowej podaży kwasów ALA i EPA.


Dlaczego jest tak ważny?

Powinnaś wiedzieć, że DHA to najlepiej przebadany kwas z grupy Omega-3. Podawany w odpowiedniej ilości zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu, wpływa na rozwój centralnego układu nerwowego, mózgu i siatkówki oka. Codzienna suplementacja już w czasie ciąży wzmocni odporność Twojego dziecka, a także może zapobiec rozwojowi astmy czy alergii. Zgodnie z polskimi zaleceniami, jeśli spodziewasz się dziecka powinnaś przyjmować min. 200 mg DHA dziennie, jeśli spożywasz mało ryb to 400-600 mg, a w przypadku ciąży o zwiększonym ryzyku przedwczesnego porodu nawet 1000 mg DHA dziennie.


Krok  2– miej pewność i potwierdź naukowo.


Każda mama powinna mieć pewność, że ktoś przed nią pomyślał o jej nienarodzonym jeszcze dziecku. Taką gwarancję dają badania przeprowadzone przez środowiska medyczne. W przypadku DHA z alg przez wiele lat sprawdzano jego działanie. W grupie niemowląt, których matki przyjmowały DHA od 18-22 tygodnia ciąży do porodu, zaobserwowano mniej o 24% przypadków jakichkolwiek objawów przeziębienia w wieku 1. miesiąca. Suplementacja DHA wpłynęła także na skrócenie czasu trwania choroby o 14% w wieku 3. miesięcy oraz gorączki o 20% i trudności w oddychaniu o 54% w wieku 6. miesięcy.

Krok 3 – znajdź najzdrowsze źródło.


Niezwykle ważne, szczególnie dla mamy jak i dziecka jest zapewnienie DHA wysokiej jakości, bez ryzyka zanieczyszczenia metalami ciężkimi takimi jak rtęć, dioksynami oraz innymi szkodliwymi dla nienarodzonego malucha toksynami. Wyjątkowo bezpiecznym, wolnym od zanieczyszczeń źródłem jest DHA z alg morskich, szczególnie polecany dla kobiet w ciąży, matek karmiących, niemowląt i dzieci. Właśnie dlatego Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności zaleca stosowanie DHA pochodzącego z alg.



 

(5)
Reklama
Komentarze