Zaloguj
Reklama

Owulacja – wpływ na wybory konsumenckie

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Ovulation, Female Competition, and Product Choice: Hormonal Influences on Consumer Behavior. Journal Consumer Research, (in press)

Adres www źródła:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Owulacja – wpływ na wybory konsumenckie
Fot. ojoimages
(5)

Kobiety podczas owulacji wybierają seksowne ubrania.

Od pewnego czasu przypuszczano, że wybory konsumentów zależą od poziomów hormonów. Kristina Durante z Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis (USA) i współpracownicy poddali niedawno badaniom kobiety w trakcie owulacji, którym pokazano zestaw fotografii atrakcyjnych mieszkanek swojej okolicy.

Zgodnie z mającą się ukazać publikacją w czasopiśmie „Journal of Consumer Research” uczestniczki badań okazały się nieświadomie wybierać w okresie jajeczkowania w trakcie zakupów bardziej podniecające części garderoby. Stwierdzono również, że takie kobiety robią to w celu „przelicytowania” innych pań.

Zdaniem badaczy dotyczy to również kosmetyków, suplementów diety, procedur medycznych czy też artykułów potrzebnych do uprawiania ćwiczeń fitness.

(5)
Reklama
Komentarze