Zaloguj
Reklama

Powrót do równowagi fizycznej po porodzie - ćwiczenia

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • 1. Barbara Boroś „Przygotowanie kobiety do macierzyństwa i porodu. Postępowanie pielęgnacyjne w połogu” [w] „Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo- ginekologiczne” Kierownik projektu: Joanna Opoka
    Redaktor: Ilona Urbańska-Grzyb Metodyk: Ilona Urbańska-Grzyb, 2005
    2. Dr med. Hermann Gunther, Prof. Dr med. Wolfgang Kohlrausch, Dr. med Hede Teirich- Leube “ Gimnastyka w ginekologii I położnictwie” Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa 1974

Kategorie ICD:


Powrót do równowagi fizycznej po porodzie - ćwiczenia
Fot. ojoimages
(0)

Już od pierwszych chwil po porodzie lekarze zalecają ruch świeżo upieczonym mamom.

Ma to szczególne znaczenie dla zapobiegania powikłaniom oraz przyspiesza powrót macicy do poprzednich rozmiarów.

Po około 8-12 godzinach po porodzie kobieta powinna wstać na krótko z łóżka, jednak w tej sytuacji dla zachowania bezpieczeństwa powinna asystować jej położna. Dzięki gimnastyce po urodzeniu dziecka, następuję pobudzenie krążenia oraz przyspieszenie przemiany materii.

Ćwiczenia pomogą młodej mamie w przywróceniu prawidłowego napięcia dna miednicy oraz mięśni brzucha. Ćwiczenia gimnastyczne powinny być dobrane w zależności od przypadku, czyli sposobu w jaki kobieta urodziła (poród naturalny, cięcie cesarskie itp.).

Dobrym rozwiązaniem jako wprowadzanie do ćwiczeń są również masaże oraz ćwiczenia oddechowe.

(0)
Reklama
Komentarze