Zaloguj
Reklama

Uszkodzenie nerek u 17-letniej dziewczyny spowodowane zatruciem salicylanami

Autorzy: Tsimihodimos V, Psychogios N, Kakaidi V, Bairaktari E, Elisaf M
Uszkodzenie nerek u 17-letniej dziewczyny spowodowane zatruciem salicylanami
Fot. Pantherstock
(0)

Salicylany (Aspiryna, Polopiryna) są lekami relatywnie bezpiecznymi, ale ich przedawkowanie może spowodować bardzo poważne konsekwencje.

Reklama

Salicylany (Aspiryna, Polopiryna) są lekami relatywnie bezpiecznymi, ale ich przedawkowanie może spowodować bardzo poważne konsekwencje. Przykładem może być opis 17-letniej pacjentki, u której spożycie 12,5 gramów kwasu acetylosalicylowego (odpowiednik 25 tabletek Aspiryny lub Polopiryny) spowodowało ciężkie uszkodzenie nerek o typie tzw. zespołu Fanconiego, wymagające intensywnej terapii.

Piśmiennictwo

Źródło tekstu:

  • Am J Kidney Dis. 2007 Sep;50(3):463-7

Adres www źródła:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Reklama
(0)
Komentarze