Zaloguj
Reklama

Wszystko o mięśniach Kegla

Wszystko o mięśniach Kegla
Fot. panthermedia
(5)

Mięśnie dna miednicy zwane potocznie mięśniami Kegla, są niezmiernie istotną partią mięśni w ciele kobiety. Do niedawna mówiło się o nich bardzo niewiele - zazwyczaj poruszało się ich kluczową rolę, jaką odgrywają w temacie jakości doznań seksualnych. Dobroczynnych właściwości tychże mięśni jest jednakże o wiele więcej (podtrzymują narządy umiejscowione w dole jamy brzusznej). Rozluźnienie oraz zwiotczenie mięśni Kegla powoduje wiele następstw zdrowotnych (m.in. nietrzymanie moczu, obniżenie narządów rodnych).

Reklama

Mięśnie Kegla - ćwiczenia

Ćwiczenia nie należą do trudnych - polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni dna miednicy.

Aby trening przyniósł zamierzone skutki, powinno się ćwiczenia wykonywać regularnie (najlepiej 3 razy dziennie przez nie mniej niż 5 minut). Trenować można zawsze, wszędzie i w każdej pozycji (m.in. stojąc, siedząc).

Treningi najlepiej jest rozpocząć od 4 serii po 10 powtórzeń (w tym jedno powtórzenie oznacza napięcie mięśni na 10 sekund). Wraz z nabieraniem wprawy, warto zwiększać liczbę serii, a także powtórzeń.

Ważne! Ćwiczenia należy wykonywać po opróżnieniu pęcherza moczowego.

W trakcie napinania mięśni należy zwrócić uwagę, aby jednocześnie nie napinać mięśni pośladków oraz brzucha.

Ważne! Efekty ćwiczeń są zauważalne dopiero po kilku tygodniach regularnego treningu. 

„Wspomagacze” do ćwiczeń

Dla tych wszystkich kobiet, które chcą sobie „ułatwić” trening, polecane są tzw. „kulki waginalne” - częściej myśli się o nich, jako zabawkach erotycznych, gdy tymczasem ich główną rolą jest wzmacnianie mięśni dna miednicy. Ich działanie odbywa się na zasadzie wprowadzenia ciężkich kulek, znajdujących się wewnątrz „zabawki”, w mikrodrgania (za pomocą ruchu ciała m.in. szybkiego chodzenia). Wibracje kulek powodują (niezależny od woli) proces zaciskania się mięśni gładkich w obrębie pochwy.

Ważne! W celu uzyskania lepszych efektów, poleca się w czasie noszenia kulek - wykonywanie ruchów miednicą (w przód, w tył, na boki), jogging, fitness. 

Innym „wspomagaczem” w treningu mięśni jest wibrator. Ćwiczenie z jego użyciem polega na wciągnięciu, a następnie próbie wypchnięcia go - tylko przy pomocy siły mięśni. 

Ważne! Im mocniejsze i bardziej elastyczne mięśnie dna miednicy, tym lepszy komfort życia.

Piśmiennictwo
Reklama
(5)
Komentarze