Zaloguj
Reklama

Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”

Informacja prasowa

Autor/autorzy opracowania:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”
Fot. Kwiat Kobiecości
(0)

Już po raz siódmy 13 stycznia 2016 roku wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Jej celem jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. Tegoroczna akcja ma zachęcić kobiety do regularnych badań i podkreślić, że troska o zdrowie powinna iść w parze z dbaniem o urodę. Taki nasz codzienny obowiązek.

Czy co roku pamiętasz o wizycie u ginekologa i robisz cytologię? Wykonałaś już test DNA – HPV, USG dopochwowe lub USG piersi? To super! Wiesz, że właśnie Ciebie potrzebujemy. Przyciągnij swoje przyjaciółki, mamę, siostrę do ginekologa, namów je do badań ginekologicznych i zostań ambasadorką Kwiatu Kobiecości!

W kampanię zaangażowały się znane polskie aktorki: Sylwia Gliwa, Barbara Kurdej - Szatan, Joanna Moro, oraz Małgorzata Pieczyńska, a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Gościnnie w sesji zdjęciowej organizowanej w ramach kampanii wziął udział ginekolog prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki Kierownik Katedry i Kliniki położnictwa i ginekologii onkologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

„Zaangażowałam się w tę kampanię ze względów osobistych, ponieważ jestem żywym dowodem na to, że wykrycie raka szyjki macicy we wczesnym stadium daje szanse na wyzdrowienie i bycie szczęśliwym” - mówi Sylwia Gliwa aktorka tegoroczna ambasadorka kampanii.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem chorób ginekologicznych kobiet i rzadkich wizyt w gabinetach ginekologicznych. Dlatego w tym roku w kampanii obecny jest również lekarz ginekolog, który w sposób symboliczny wskazuje na opisany problem.

„Świadomość potrzeby badań ginekologicznych może ratować życie, to nie jest pusty slogan „daj się przyciągnąć do ginekologa”, ale prawda. Czerwona lina, która jest symbolem tej kampanii nie jest granicą między lekarzem a pacjentką a łącznikiem, który powinien je przyciągać do ginekologa. Badania ginekologiczne są bardzo krótkie, bezbolesne i nie należy się ich bać a skuteczność ich jest naprawdę bardzo wysoka” – powiedział podczas sesji zdjęciowej prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki - Kierownik Katedry i Kliniki położnictwa i ginekologii onkologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Pamiętajmy, że tylko regularne badania są skuteczną profilaktyką. Pamiętaj, że wiele chorób ginekologicznych nie boli, a objawy pojawiają się często w zaawansowanym stadium.

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej kampanii.

(0)
Reklama
Komentarze